FAQ

Q: Krijg ik mijn factuur en tickets thuis gestuurd?
A: Je ontvangt automatisch alle documenten per mail; zowel de factuur als de tickets. Wil je toch de factuur en tickets per post ontvangen, dan betaal je hiervoor €20. Dit kun je in de boekingsstappen aangeven.

Q: Wanneer ontvang ik de tickets & vouchers?
A: De hoofdboeker ontvangt de reisbescheiden met daarin de tickets & vouchers ongeveer een week voor vertrek.

Q: Kan ik een vakantie boeken bij Husk als ik ouder ben dan 30 jaar?
A: Husk is een reisorganisatie gespecialiseerd in het organiseren van vakanties voor studenten en jongeren. Het product is daar dan ook op toegespitst. Een vakantie boeken op basis van busvervoer is mogelijk vanaf 16 en tot en met 30 jaar. Ben je ouder dan 30 jaar, dan kun je alleen een vakantie boeken op basis van eigen vervoer. Husk hanteert geen kinder-/familiekortingen en er zijn geen kinderfaciliteiten (zoals een kinderbedje) beschikbaar.

Q: Moet je student zijn om een reis bij Husk te boeken?
A: Je hoeft geen student te zijn om bij Husk een vakantie te boeken.

Q: Hoeveel bedraagt de aanbetaling?
A: De aanbetaling van een vakantie bedraagt 15% van de totale reissom, plus de kosten van de annuleringsverzekering, de poliskosten, het calamiteitenfonds en de reserveringskosten. Dit bedrag dient binnen 7 dagen na boeken op onze rekening te staan. Houd hierbij rekening met de verwerkingstijd van de verschillende wijzen van betaling. Op de factuur staat hoehoog het aanbetalingsbedrag is voor jouw boeking. Het restantbedrag dient uiterlijk 6 weken voor vertrek bij ons binnen te zijn.

Q: Kan ik een persoon bijboeken?
A: Dit is afhankelijk van de beschikbaarheid van het vervoer en de accommodatie. Houd er rekening mee dat de reizigers die al geboekt hebben de oude reissom behouden. De persoon die bijgeboekt wordt, krijgt de nieuwe reissom. Wil je een persoon bijboeken, dan kan alleen de hoofdboeker contact opnemen met ons Contact Center. Dit kan telefonisch via 0900-8822 of per mail naar
info@husk.nl.

Q: Waar kan ik opstappen met de bus?
A: Husk hanteert een beperkt opstapschema zodat je Nederland snel uit bent. Veel bussen rijden zonder overstap naar de bestemming. Een enkele keer komen bussen samen in het zuiden van Nederland waar vandaan je na een vlotte overstap snel naar de eindbestemming wordt gebracht. Per bestemming en per datum kunnen de aangeboden opstapplaatsen variëren. Tijdens het boeken worden de mogelijke opstapplaatsen voor de gekozen datum getoond. Bij te weinig reizigers voor een op- of uitstapplaats behoudt Husk zich het recht om deze plaats niet aan te doen. Als je een boeking maakt waarbij de reizigers in verschillende plaatsen willen opstappen, dan kan Husk nooit garanderen dat alle reizigers uiteindelijk met dezelfde bus naar de bestemming reizen. Dit geldt ook voor verschillende boekingen.

Q: Hoe laat vertrekken de bussen?
A: Indien je een reis hebt geboekt met busvervoer zijn de vertrek- en aankomsttijden hiervan pas bekend op het moment dat je jouw reisbescheiden ontvangt. Helaas is het niet mogelijk op een eerder tijdstip contact met ons op te nemen over je vertrektijden. Ook onze collega’s van het Contact Center weten deze pas op het moment dat de reisbescheiden zijn vrijgegeven. Het busnummer wordt 1 dag voor vertrek per SMS aan de hoofdboeker doorgegeven.

Q: Is er reisleiding aanwezig op de bestemming?
A: Op de grote bestemmingen is reisleiding aanwezig. Zij zorgen ervoor dat jouw vakantie op rolletjes verloopt. De reisleiding ontvangt je bij aankomst en wijst je het bagagedepot aan. Na aankomst wordt er een gezellige welkomstborrel in de Husk huisbar georganiseerd waar de reisleiding je alles vertelt over de "ins en outs" van jouw vakantiebestemming. Op een aantal bestemmingen verzorgen zij, in opdracht van de accommodatieverschaffer, de in- en uitcheck (sleuteluitgifte, borgformaliteiten etc.), de skipas-, feestkaart en de indeling van de ski- en snowboardlessen.

Je kunt bij de reisleiding terecht voor de exacte locatie van de ski- en snowboardverhuur en daarnaast organiseren zij een aantal leuke activiteiten. Voor vragen en problemen zijn zij een aantal keer per week op een vast tijdstip op een vaste locatie bereikbaar en in geval van nood zijn zij 24 uur per dag te bereiken via een mobiele telefoon. Deelname aan activiteiten is op vrijwillige basis en altijd op risico van de deelnemer.

Q: Kan ik mijn huisdier meenemen?
A: Een huisdier meenemen is in sommige accommodaties mogelijk. Het is alleen mogelijk als je met eigen vervoer reist. Bij het kopje 'faciliteiten' van de desbetreffende accommodatie kun je terugvinden of dit toegestaan is en wat de kosten zijn. Wil je je huisdier meenemen, geef dit dan aan ons door. Het is belangrijk dat wij jouw huisdier aanmelden bij de accommodatie. De hoofdboeker kan hiervoor contact opnemen met ons Contact Center. Dit kan telefonisch via 0900-8822 of per mail naar
info@husk.nl.

Q: Wat zijn de kosten als ik moet annuleren?
A: Bij annulering berekent Husk de kosten, volgens de Husk-voorwaarden:
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd is de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:
- Bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 15% van de reissom.
- Bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom.
- Bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom.
- Bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom.
- Bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom.
- Bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom.
- Bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.

Q: Hoe kan ik mijn reis annuleren?
A: Annuleer je jouw vakantie, dan berekenen wij hiervoor de annuleringskosten volgens de Husk voorwaarden. Een annulering is dan ook niet kosteloos. De hoofdboeker is de enige die een annulering kan doorgeven.

De hele boeking annuleren buiten 7 dagen voor vertrek:
Is jouw vertrek over 7 dagen of meer, dan annuleer je de gehele boeking
Mijn Husk. Je krijgt dan direct de annuleringskosten te zien. Staan er nog annuleringskosten open, dan kun je deze gelijk voldoen via iDeal of Creditcard. Voldoe je de kosten niet direct, dan is het verplicht om de annuleringskosten binnen 14 dagen alsnog over te maken. De betaling maak je dan over met internetbankieren. Heb je te veel betaald, dan storten wij het te veel betaalde bedrag binnen 14 dagen naar je terug. Na de annulering ontvang je de annuleringsfactuur plus schadeformulier per mail.

De hele boeking annuleren binnen 7 dagen voor vertrek:
Vertrek je binnen 7 dagen, dan kun je de boeking annuleren via de mail
annulering@husk.nl of je kunt telefonisch contact opnemen via 0900-8822.

Q: Welke types materiaal kan ik via Husk huren?
A: Je kunt bij ons verschillende types materiaal huren. De benaming voor het materiaal kan verschillen per bestemming, maar is gebaseerd op de volgende categorien:
- voor beginners en licht gevorderden
- voor licht gevorderden en gevorderden
- voor gevorderden en ver gevorderden
Voor meer informatie over prijzen kun je kijken bij de desbetreffende accommodatie bij het tabblad ‘extra’.

Q: Kan ik een losse busreis boeken?
A: In sommige gevallen is het mogelijk om bij ons een losse buspendel te boeken. Voor meer informatie hierover kun je contact opnemen met ons Contact Center. Dit kan telefonisch via 0900-8822 of per mail naar
info@husk.nl.

Q: Heb ik recht op restitutie als ik (gedeeltelijk) geen gebruik maak van mijn skipas?
A: Heb je tijdens de vakantie om wat voor reden dan ook 1 of meerdere dagen geen gebruik kunnen maken van de skipas, dan is het belangrijk dat je zelf ter plaatse met de liftmaatschappij contact opneemt voor een eventuele restitutie. Het is niet mogelijk om dit na thuiskomst via Husk te regelen.

Q: Wat zijn de adresgegevens en het telefoonnummer van Husk?
Husk Studentenreizen BV
Postadres:
Postbus 1439
3000 BK Rotterdam

Bezoekadres:
Bahialaan 2
3065 WC Rotterdam

ANVR 3607
SGR 3609

Bankrekeningnummer: NL03 RABO 0121 954609
Tel : 0900 - 8822 (70 cent per gesprek)
Fax: 010-2802169
E-mail:
info@husk.nl 
Internet:
www.husk.nl 

Q: Hoeveel bagage mag ik meenemen?
A: Alle bussen hebben een zeer beperkte bagageruimte. Per persoon mag je het volgende meenemen:
- 1 tas of koffer van normaal formaat van maximaal 20 kg. met afmetingen 80x70x30 cm.
- 1 paar ski's met stokken en schoenen of één snowboard met schoenen
- Handbagage van maximaal 2 kg.

In een snowboardhoes mag niet meer zitten dan 1 snowboard. Dit betekent ook geen overige bagage zoals snowboardschoenen, kleding en dergelijke. Neem je een snowboard mee, dan ben je verplicht om de bindingen van het board af te halen. Om ervoor te zorgen dat alle bagage mee kan, is het ten strengste verboden om levensmiddelenpakketten mee te nemen dan wel in jouw bagage te stoppen. Heb je te veel bagage, dan is de chauffeur verplicht deze te weigeren. Zorg er altijd voor dat er labels aan jouw bagage bevestigd zijn. Je blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor jouw bagage.

Q: Waar kan ik het skimateriaal ophalen?
A: Per bestemming werken wij met verschillende materiaalverhuurders. De adresgegevens van de verhuurder staan vermeld op de reisbescheiden. De reisbescheiden ontvang je ongeveer een week voor vertrek.

Q: Welke andere mogelijkheden zijn er behalve annuleren?
A: Naast annuleren zijn er ook de volgende mogelijkheden:
In de plaats stelling:
De hoofdboeker kan iemand anders in jouw plaats mee laten gaan op vakantie. Tot 1 week voor vertrek kan de hoofdboeker in
Mijn Husk wijziging kosteloos doorvoeren. Binnen 1 week voor vertrek kan de hoofdboeker telefonisch of per mail contact met ons opnemen. Houd er rekening mee dat er wijzigingskosten doorberekend kunnen worden voor deze wijziging.

Omboeken van de vakantie:
Tot 6 weken voor vertrek kan de hoofdboeker de vakantie omboeken. Wij berekenen hier geen extra wijzigingskosten voor. Houd er rekening mee dat de reissom nooit lager mag worden. Wanneer de reissom hoger is, wordt deze aan je doorberekend. Binnen 6 weken voor vertrek is het helaas niet meer mogelijk om de vakantie om te boeken. Voor een omboeking kan alleen de hoofdboeker contact met ons opnemen. Dit kan telefonisch via 0900-8822.

Q: Hoe werkt een boeking 'op aanvraag'?
A: Wanneer wij in onze eigen voorraad geen kamers of appartementen meer hebben is het in sommige gevallen mogelijk om bij de accommodatieverschaffer na te vragen of er in hun voorraad nog een kamer of appartement beschikbaar is.

Hoe gaat het in zijn werk?
Je boekt de reis en wij nemen contact op met de accommodatieverschaffer. Het duurt meestal 5 werkdagen voordat wij een antwoord ontvangen. Komt jouw vakantie akkoord, dan krijg je de factuur per mail. Jouw boeking is daarmee meteen definitief geworden. Een aanvraagboeking is dus altijd bindend. Komt jouw vakantie niet akkoord, dan nemen wij per telefoon of mail contact met je op. Wanneer er geen kamers of appartementen meer zijn dan kunnen wij je wellicht een alternatieve accommodatie aanbieden.

Q: Welke soorten verzorging bestaan er?
A: Bij een aantal accommodaties is een verzorging inbegrepen. Dit kun je terug vinden bij de desbetreffende accommodatie onder het kopje 'verzorging'. Daarnaast is soms ook mogelijk om halfpension bij te boeken. Kies je voor het halfpension arrangement, dan eet je het ontbijt en het diner in een door ons geselecteerd restaurant. Dit restaurant ligt altijd in de buurt van jouw accommodatie. Het ontbijt is vaak in buffetvorm terwijl het driegangendiner aan tafel wordt uitgeserveerd.

Q: Kan ik op het kantoor van Husk langskomen?
A: Het is eventueel mogelijk om op het kantoor langs te komen om tickets op te halen of om te betalen. Je kunt alleen gebruikmaken van deze mogelijkheid indien dit vooraf telefonisch is afgesproken. Boekingen kun je alleen telefonisch maken of via de website.

Q: Wat zijn de openingstijden van Husk?
Maandag tot en met vrijdag: 09.00 - 21.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Zondag: gesloten

Q: Wat zijn de voordelen om vooraf via Husk materiaal te huren?
A: Het huren van ski- en/of snowboardmateriaal biedt meerdere voordelen:
- altijd het nieuwste materiaal
- geen onderhoudskosten
- geen gesjouw en gesleep
- geen hoge afschrijving op je eigen materiaal

Q: Wat zijn de Husk voorwaarden?
A: Klik
hier om de voorwaarden van Husk te lezen. Met deze voorwaarden ga je akkoord wanneer je een reis bij Husk boekt.

Q: Hoe kan ik een groepsreis boeken?
A: Klik
hier om naar de groepsreizen website te gaan. Een groepsreis is vanaf 15 personen.

Q: Is het goedkoper om materiaal vooraf via jullie te boeken?
A: Over het algemeen is het goedkoper om via ons materiaal te huren dan ter plaatse. Vooral in Frankrijk liggen de plaatselijke tarieven een stuk hoger dan de prijzen die wij berekenen voor de materiaalhuur.

Q: Op welke dag gaat de skipas in?
A: Onze standaard wintersportreizen worden aangeboden met een skipas voor 6 dagen. Deze skipas gaat in op zondag en eindigt op vrijdag. Je kunt ook kiezen voor een skipas voor 7 dagen. Deze pas is dan geldig tot en met de laatste zaterdag. Wil je dat jouw skipas de eerste zaterdag al ingaat? De hoofdboeker kan dan contact opnemen met ons Contact Center. Dit kan telefonisch via 0900-8822 of per mail naar info@husk.nl.
Om Husk goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als je onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat je akkoord bent met het plaatsen van cookies. Wijzig cookie instellingen